luni, 27 august 2012

Traiasca tovarasul Basescu!!!


 Racolat de Securitate în 1973, pe când era elev al Institutului de Marină.
 
 În data de 8 martie 1989 este rechemat în ţară de la Anvers, unde conducea Agenţia Economică NAVROM, fiind acuzat de nereguli grave în administrarea fondurilor agenţiei.
 
 Din 1984 a fost trecut în reţeaua Centrului de Informaţii Externe din Departamentul Securităţii Statului unde a lucrat cu ofiţerul Silvian Ionescu din cadrul Direcţiei I.
 
 ► Cercetat penal fiind acuzat că în perioada 1991-1992 când a fost ministru al Transporturilor, jumătate din flota comercială a României ”a dispărut”, rezultând un prejudiciu de 324,5 milioane dolari.
 
 ► În anul 2001 figura printre acţionarii persoane fizice la Banca Comercială Unirea alături de şeful Direcţiei de Supraveghere Bancară
Nicolae Cinteza şi de Cristian Burci, patronul de la Prima TV.
 
 ► În data de 26 aprilie 2010 a semnat decretul prezidenţial 448, cu prilejul Zilei Veteranilor de Război, prin care l-a decorat pe fostul şef al Miliţiei şi Securităţii, George Homoştean.
 
 ► Traian Băsescu (n. 4 noiembrie 1951, Basarabi, azi Murfatlar, judeţul Constanţa ) este un politician român, actualul preşedinte al României.
 
► Până în decembrie 2004 a fost liderul Partidului Democrat. Între 2000 şi 2004 a fost primar al Bucureştiului. În 2004 a candidat pentru preşedinţie din partea Alianţei D.A. (PNL-PD), câştigând alegerile şi devenind preşedinte al României. În 2009 a candidat din nou pentru preşedinţie din partea PD-L, câştigând alegerile şi rămânând în funcţia de preşedinte.
 
                                                 Originea:
 
► Traian Băsescu s-a născut ca fiu al ofiţerului Dumitru Băsescu , fost muncitor, recrutat de Partidul Comunist Român pentru cariera militară. Conform declaraţiei senatorului Sergiu Nicolaescu, Dumitru Băsescu a fost la Sibiu coleg de şcoală militară cu Victor Stănculescu şi Vasile Milea, avansaţi în timpul regimului comunist la gradul de general, cu funcţii cheie în guvernul Constantin Dăscălescu. Dumitru Băsescu a decedat în anul 2002 , iar soţia acestuia, Elena Băsescu, născută în 1928 a decedat în anul 2010.
 
                       STUDII ŞI ACTIVITATE TIMPURIE:
 
 
 ► TRAIAN BĂSESCU a fost racolat de Securitate în 1973, pe când era elev al Institutului de Marină întocmindu-i-se dosarul personal nr. 3990/09-11-1973.
 
 ► Până la terminarea studiilor în 1976 a fost colaborator al lucrătorilor din Direcţia a IV- a de Contrainformaţii Militare. (A nu se confunda cu Direcţia a III-a de Contraspionaj!)
 
 ► În această calitate elevul militar BĂSESCU TRAIAN avea obligaţia să informeze organele de Securitate despre modul în care se desfăşurau activităţile specifice în Institut, despre comportamentul şi atitudinea colegilor şi ale cadrelor didactice atât în cadrul activităţilor specifice, cât şi în particular.
 
 ► La terminarea studiilor, Direcţia a IV-a de Contrainformaţii Militare a încetat legatura cu colaboratorul BĂSESCU TRAIAN , dosarul personal al acestuia fiind transferat la Inspectoratul Judeţean Constanţa al Ministerului de Interne, Departamentul Securităţii Statului, cu adresa nr. 00151392/29- 09-1976.
  
► După absolvirea Institutului de Marină, TRAIAN BĂSESCU este încadrat ca ofiţer la Întreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime NAVROM Constanţa.
 
► În această calitate TRAIAN BĂSESCU este preluat ca informator sursă de către lucrătorii Biroului de Securitate Port Constanţa, condus la acea vreme de Col. Dumitru Nicuşor.
 
 ► De folosirea ofiţerului de marină TRAIAN BĂSESCU s-a ocupat direct locotenentul major de Securitate Mihai Avramides care organiza contacte cu acesta înainte de plecarea în cursă şi la întoarcere. La aceste întâlniri participa de regulă şi şeful lui Avramides, Dumitru Nicuşor, care însă se întâlnea şi separat cu TRAIAN BĂSESCU.
 
► În calitatea sa de ofiţer de marină, TRAIAN BĂSESCU dădea informaţii cu privire la starea de spirit a echipajului, temele de discuţie abordate de membrii echipajului, activităţile şi contactele pe care membrii echipajului le aveau în porturi, în timpul escalelor, activităţi de contrabandă şi speculă, dar şi despre eventuale aprecieri sau comentarii făcute de membrii echipajului cu privire la conducerea superioară de partid şi de stat.
   
► De menţionat faptul că deşi în acea perioadă era valabil ordinul conform căruia membrilor PCR nu li se puteau lua informaţii scrise, locotenentul major Avramides, care avea o experienţă redusă în munca de Securitate, el provenind din sistemul penitenciarelor, a cerut şi a obţinut de la informatorul TRAIAN BĂSESCU mai multe note scrise pe care le-a depus la dosarul acestuia, nr 3990/1973.
► In jurul anului 1980, Mihai Avramides s-a întors, la cerere, la Direcţia Penitenciarelor.
 
► După plecarea lui Avramides din cadrul Biroului de Securitate Port Constanţa, TRAIAN BĂSESCU a continuat să fie prelucrat informativ de ofiţerii Roşioru Ioan şi Deacu Constantin, tot sub coordonarea şefului biroului, Dumitru Nicuşor.
 
  
► Dumitru Nicuşor a trecut după 1989 în SRI, ajungând General, şef al Secţiei SRI Constanţa şi apoi şeful Centrului Operativ Zonal Dobrogea. TRAIAN BĂSESCU a susţinut în 1981 examenul de Comandant, care a fost o simplă formalitate, a durat numai 5 minute, după care a primit comanda navei Arges.
 
► În acea perioadă era de notorietate în rândul colegilor săi susţinerea de care acesta se bucura.
 
► În jurul anului 1984 informatorul TRAIAN BĂSESCU a fost trecut în reţeaua Centrului de Informaţii Externe din Departamentul Securităţii Statului unde a lucrat cu ofiţerul Silvian Ionescu din cadrul Direcţiei I.
 
► În 1987 TRAIAN BĂSESCU este numit şef al Agenţiei Economice NAVROM din Anvers, Belgia, unde îşi desfăşoară activitatea sub directa coordonare a lui Silvian Ionescu care conducea la acea dată Serviciul I (Belgia-Olanda - Luxemburg) din Direcţia I a CIE. Silvian Ionescu: Ofiţer în cadrul D.S.S./U.M. 0544/U.M. 0201 (unitatea de linie care răspundea informativ de Europa de vest). Funcţia deţinută, ofiţer specialist I.
 
  ► În 1982 este readus în ţară (în unitatea de linie) şi promovat în funcţia de şef serviciu. Până în 1989, făcea obiectul urmăririi contrainformative a U.M. 0195.
 
 ► Legătura Băsescu - Silvian Ionescu datează înaintea anului 1982 (când Silvian se afla la post). Ca informator DIE, pregătirea se făcea la Centrul de Pregătire Brăneşti (nu aveau nimic comun cu Şcoala MI de la Băneasa). Dacă funcţia de comandant de navă era atribuită DIA, DIE coordona misiunile externe (de aici coordonarea din partea lui Silvian). În consecinţă, ca ofiţer DIA putea face pregătirea la centrul de pregătire al MApN de la Băneasa.
 
► Transferul dosarului de informator de la Direcţia a IV-a la Direcţia a II-a (avea în competenţă Marina Comercială) pune în fapt lipsa valorii ca sursă a acestui personaj.
 
► În această perioadă TRAIAN BĂSESCU a transmis preponderent informaţii de interes economic cu privire la activităţile din porturile maritime Anvers şi Roterdam, dar şi informaţii cu privire la echipajele navelor care acostau în aceste porturi, precum şi informaţii despre membrii personalului diplomatic român din ţările respective.
 
► În vara anului 1988, TRAIAN BĂSESCU a fost retras temporar de la Anvers pentru a participa la un instructaj care a durat două luni şi s-a desfăşurat la Şcoala de ofiţeri MI de la Băneasa.
 
► În 22 decembrie 1989, ofiţerul de Securitate Silvian Ionescu, cel care l-a avut în subordine pe TRAIAN BĂSESCU, s-a infiltrat printre revoluţionarii din faţa Comitetului Central, a intrat în anturajul lui Dan Iosif şi ulterior al lui Gelu Voican Voiculescu şi în ianuarie 1990 a fost numit Secretar Executiv al FSN.
 
► La începutul anului 1989 în ascensiunea profesională a lui TRAIAN BĂSESCU intervine o sincopă.
 
► Pe 8 martie 1989 este rechemat în ţară , fiind acuzat de nereguli grave în administrarea fondurilor NAVROM.
 
► TRAIAN BĂSESCU a fost sancţionat pentru că a autorizat, fără aprobarea NAVROM Constanţa, o plată suplimentară de 300.000 de franci belgieni pentru lucrările de reparaţii efectuate la nava Zimnicea în ianuarie 1989. Sancţiunea primită s-a datorat, mai ales, faptului că TRAIAN BĂSESCU a decis ca lucrările de reparaţii să fie executate de Şantierul Naval Belliard din portul Anvers, deşi existau oferte de execuţie a lucrărilor, mult mai ieftine, din partea altor şantiere navale din acelaşi port.
  
► În perioada ianuarie-martie 1989 TRAIAN BĂSESCU a trimis numeroase note informative şi rapoarte în ţară încercând să-şi justifice deciziile, dar şi lansând acuze grave şi neîntemeiate la adresa Comandantului navei Zimnicea.
   
► Datorită gravităţii excepţionale a faptelor de care a fost acuzat, ţinând cont de legislaţia din acea vreme, numai susţinerea din partea Securităţii poate explica faptul că TRAIAN BĂSESCU a fost sancţionat doar administrativ, şi nu a suportat şi rigorile legii. El a fost chiar menţinut ca angajat al NAVROM Constanţa, fără să mai primească însă nici o însărcinare până la Revoluţie.
 
► Imediat după Revoluţie, TRAIAN BĂSESCU a fost numit Director General al Inspectoratului de Stat al Navigaţiei Civile din Ministerul Transporturilor.
 
► Pentru a obţine această funcţie foarte importantă, TRAIAN BĂSESCU s-a bucurat de recomandarea şi susţinerea secretarului executiv al FSN Silvian Ionescu, dar şi ale vechiului său prieten, Călin Marinescu, zis Shogunul, pe atunci Preşedinte al CFSN Constanţa.
 
 
                                 2. ADMINISTRATORUL
 
► În cei 21  ani care au trecut de la Revoluţie, TRAIAN BĂSESCU a ocupat în permanenţă funcţii administrative, cu o singură excepţie, perioada 1993-1996.
 
► În tot acest timp, TRAIAN BĂSESCU a reuşit să îşi creeze o imagine de om gospodar, de bun administrator, folosindu-şi exclusiv calităţile de comunicator şi de manipulator al opiniei publice pentru că rezultatele efective obţinute de TRAIAN BĂSESCU în administraţie sunt dezastruoase.
 
► Perioada am prezentat-o mai sus, iar în continuare vom prezenta o sinteză a activităţii lui TRAIAN BĂSESCU în funcţii administrative, care demonstrează, că episodul cu  SINCOPĂ din CV-ul său, nu a fost un simplu accident.
   
► Imediat după Revoluţie TRAIAN BĂSESCU a urcat rapid în funcţie de la Director în Minister, la Subsecretar de stat şi de la începutul anului 1991, la Ministrul al Transporturilor.
 
► În aceşti trei ani 1990-1992, TRAIAN BĂSESCU a ignorat complet problemele reale din transporturile româneşti şi anume starea proastă a drumurilor (nici un kilometru de şosea nu a fost modernizată în aceşti trei ani), diminuarea alarmantă a traficului de persoane şi mărfuri pe CFR, concomitent cu scumpirea exagerată a acesui tip de transport, starea deplorabilă a flotilei TAROM ( excepţie făcând cele două aeronave Airbus cumpărate de Petre Roman, într-o afacere din care s-a încasat un comision de 1,3 milioane dolari).
 
 Dar această perioadă va rămâne în memoria colectivă ca perioada în care a dispărut mai mult de jumătate din flota maritimă a României, cealaltă parte dispărând şi ea în a doua perioadă de ministeriat al lui TRAIAN BĂSESCU, cu aportul determinant al FPS-ului condus de Sorin Dimitriu şi Radu Sârbu.
 
 ► Dispariţia flotei române a însemnat una dintre cele mai oneroase afaceri de după Revoluţie care s-a soldat cu pierderi de sute de milioane de dolari pentru statul român, dar şi cu câştiguri pe măsură pentru cei implicaţi direct.
  
► Alături de TRAIAN BĂSESCU au fost inculpate alte 80 de persoane, printre care alţi doi foşti Miniştri ai Transporturilor, Radu Sârbu fostul Preşedinte al FPS, etc.
 
► Dintre toţi aceştia numai TRAIAN BĂSESCU refuză să se prezinte în faţa justiţiei, tocmai pentru că ştie că, deşi nu a semnat nici un act pentru vânzarea vreunei nave, el este cel care a orchestrat toată această uriaşă operaţiune care a dus la dispariţia efectivă a flotei române. 
► Tot TRAIAN BĂSESCU este cel care a creat la începutul anului 1990 o vastă reţea alcătuită din înalţi funcţionari din Ministerul Transportului în fruntea cărora s-a aflat bunul său prieten Călin Marinescu (Shogunul), dar şi din firme româneşti şi mai ales străine care au obţinut sute de milioane de dolari din exploatarea şi valorificarea flotei române.
   
► Una dintre cele mai cunoscute componente ale acestei uriaşe operaţiuni de spoliere a avuţiei naţionale a fost afacerea Petromin- Klaveness (Norvegia) prin care 18 dintre cele mai moderne nave româneşti au fost făcute practic cadou firmei norvegiene care la data semnării contractului cu Petromin, era în pragul falimentului, mai având în dotare doar câteva vrachiere şi nave multifuncţionale.
 
► Este de remarcat faptul că în urma afacerii Petromin Klaveness TRAIAN BĂSESCU nu a primit numai recompense de ordin material ci a obţinut şi diploma de absolvent al cursurilor Avansate de Management în Industria Transportului Maritim ale Academiei Norvegiene, ca bursier al statului norvegian.
 
► Întregul rechizitoriu care a stat la baza inculpării lui TRAIAN BĂSESCU şi a complicilor lui este public şi poate fi studiat la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
 
► De altfel ancheta în cazul Flota a început încă din timpul regimului Constantinescu, în 2000 secretarul de stat din Ministerul Justiţiei, G. Mocuţă trimiţând la Camera Deputaţilor înştiinţarea cu privire la începerea urmăririi penale.
 
► În perioada 1996-2000 TRAIAN BĂSESCU a fost din nou numit Ministrul Transportului.
 
► În acest interval de timp s-a realizat un singur lucru: asfaltarea unor
şosele naţionale care ajunseseră într-un grad de degradare extrem.
Reabilitarea acestor şosele s-a făcut cu banii cetăţenilor care au fost
obligaţi să plătească celebra taxă BĂSESCU, bani care au ajuns în
conturile firmelor apropiate lui TRAIAN BĂSESCU şi PD-ului.
► Tot atunci TRAIAN BĂSESCU a definitivat, cu ajutorul FPS-ului înstrăinarea flotei române şi a adus, tot împreună cu FPS-ul, TAROM- ul în pragul falimentului.
 
► SNCFR-ul a fost divizat în mai multe companii, dar asta nu a dus la
eficientizarea activităţii, ci doar la distribuirea de funcţii de directori mai multor clienţi politici, compania rămânând în toată această perioadă pe primul loc pe lista datornicilor la bugetul statului şi regia cu cele mai mari pierderi din exploatare.
 
 De asemenea, în perioada 1996-2000, SNCFR a constituit alături de Petrom, Renel şi Sidex, principala cale de drenare a fondurilor publice către clientela politică a coaliţiei aflată la putere.
 
► Cea mai cunoscută mostră de jaf a banului public a fost reabilitarea
autostrăzii Bucureşti-Piteşti. Lucrările au costat circa 100.000.000 dolari, din care 53,1 milioane dolari credit BERD, iar 44 milioane dolari de la Guvernul României. La doar o lună de la darea în folosinţă a autostrăzii, s-a prăbuşit un pod peste un canal de colectare a apelor, iar după 3 luni covorul asfaltic a început să se desprindă aşa încât după 6 luni gropile acopereau cea mai mare parte din suprafaţa autostrăzii, făcând imposibilă circulaţia şi impunând angajarea unor noi lucrări de asfaltare.
 
► Între 2000 - 2004, activitatea lui TRAIAN BĂSESCU de Primar General al Capitalei nu a dus la finalizarea nici unuia dintre programele necesare Bucureştilor, deşi multe din aceste programe au fost subiecte de campanie electorală. Curăţenia oraşului, asfaltarea şi reabilitarea străzilor, fluidizarea circulaţiei, reabilitarea reţelei de apă şi canalizare, construcţia de locuinţe sociale, repararea şcolilor, toate sunt bile negre pentru Primarul General al Capitalei după patru ani de mandat.
 
 
3. POLITICIANUL
 
► TRAIAN BĂSESCU şi-a început activitatea politică, în 1991 când a fost numit Ministru al Transporturilor în Guvernul Român.
 
► În 1992, când s-a produs scindarea FSN în două tabere, în jurul lui Ion Iliescu şi în jurul lui Petre Roman, TRAIAN BĂSESCU a ales tabăra Roman.
 
► Adevărata afirmare politică a lui TRAIAN BĂSESCU a început însă în 1996. Cu câteva luni înaintea alegerilor parlamentare din noiembrie 1996, când fiind acuzat de adversarii politici că este principalul vinovat pentru dispariţia flotei, a făcut un gest foarte spectaculos, demisionând din funcţia de Deputat, renunţând astfel la imunitatea parlamentară şi punându-se la dispoziţia justiţiei.
 
► În realitate acest demers politic, care i-a atras foarte multă simpatie în rândurile electoratului, a fost foarte bine calculat, TRAIAN BĂSESCU ştiind foarte clar că timpul scurt rămas până la alegeri, nu permitea organelor de anchetă să definitiveze un dosar extrem de amplu cum era şi este dosarul Flota.
          Mai mult decat atât, TRAIAN BĂSESCU a obţinut numirea ca Director de campanie electorală al lui Petre Roman, şi primul loc pe lista de candidaţi ai PD pentru Camera Deputaţilor în judeţul Vaslui.
  
► În acest mod TRAIAN BĂSESCU şi-a asigurat o altfel de imunitate, ştiind foarte bine că nici un organ de anchetă nu va avea curajul să-l aresteze pe directorul campaniei electorale ale unuia din primii trei candidaţi la Preşedenţie, şi pe unul dintre cei mai mediatizaţi candidaţi ai opoziţiei din acea vreme, în condiţiile în care toate sondajele indicau că PD-ul va participa la guvernare după alegerile din 1996. TRAIAN BĂSESCU a considerat că acţionând astfel are şanse să închidă o dată pentru totdeauna chestiunea Flota atât din punct de vedere mediatic cât şi juridic.
 
► După alegerile din 1996, TRAIAN BĂSESCU este numit Ministru al Transporturilor în Guvernul Ciorbea.
 
► Activitatea ca Ministru a lui TRAIAN BĂSESCU din perioada 1997-2000 am prezentat-o sintetic mai sus, dar foarte importantă a fost activitatea politică a acestuia din perioada respectivă.
 
► Iniţial TRAIAN BĂSESCU s-a plasat în rândurile baronilor PD, alături de Victor Babiuc, Radu Berceanu, Bogdan Niculescu-Duvaz, Alexandru Sassu, oameni care au constituit trupa de şoc a lui Petre Roman în disputa cu adversarii politici din PDSR, dar şi din CDR.
 
► TRAIAN BĂSESCU s-a remarcat rapid ca vârful de lance al PD-ului, în lupta cu colegii din coaliţie.
 
► Prima victorie importanta a fost schimbarea Primului Ministru Victor Ciorbea, în primăvara anului 1998, acţiune începută de TRAIAN BĂSESCU în decembrie 1997 prin declanşarea crizei guvernamentale.
 
► TRAIAN BĂSESCU a ştiut să exploateze foarte bine această victorie, asigurându-şi o imagine de luptător pe scena politică românească, locul doi în partid, dar mai ales locul doi în Guvernul condus de Radu Vasile.
 
► Din acest moment şi până la alegerile din 2000 TRAIAN BĂSESCU a susţinut în permanenţă o stare de conflict în cadrul coaliţiei de guvernare, iniţiind dispute cu colegii de Guvern, dar şi cu alţi lideri ai partidelor aflate la putere,Valeriu Stoica, Radu Sârbu, Andrei Marga, Nicolae Noica, Traian Remeş, Varujan Vosganian, Ion Diaconescu, Emil Constantinescu, Mugur Isărescu, Theodor Stolojan etc.
 
► TRAIAN BĂSESCU a reuşit în acest mod să-şi creeze o notorietate foarte mare, fiind zilnic prezent pe micul ecran, şi pe prima pagină a ziarelor, dar şi o imagine de personaj politic fără scrupule, rău de gură, pus în permanenţă pe harţă şi care nu se dă în lături de la nimic pentru a-şi atinge scopurile.
 
 ► La începutul anului 2000, în vizorul său a intrat şi Petre Roman cu care a avut mai multe dispute publice, alimentând astfel ideea că el, TRAIAN BĂSESCU este de facto numărul unu în partid şi pregătind debarcarea lui Petre Roman din fruntea PD. În acest context trebuie privită şi strategia adoptată de TRAIAN BĂSESCU înainte de alegerile locale din 2000 când, deşi a fost solicitat să candideze la Primăria Capitalei de către Petre Roman, încă din februarie 2000, a refuzat în nenumărate rânduri, dar în paralel a încurajat desemnarea de către PD a unui candidat lipsit de orice şansă. Pe acest fond, când după apariţia mai multor sondaje de opinie dezastruoase pentru PD, insistenţele pentru a accepta să candideze au crescut, TRAIAN BĂSESCU a acceptat să se înscrie în cursă pe 5 mai 2000, exact în ultima zi în care se mai acceptau candidaturile.
  
► Prin această manevră TRAIAN BĂSESCU şi-a creat imaginea de salvator al Partidului Democrat, demarând practic acţiunea de înlăturare a lui Petre Roman din funcţia de Preşedinte PD.
 
► Pentru aceasta s-a autoimpus ca Director al campaniei electorale a lui Petre Roman, poziţie din care l-a sabotat pe acesta sistematic, asta făcând ca P. Roman să obţină în toamna anului 2000 de 3 ori mai puţine voturi decât PD, partidul pe care Roman îl reprezenta. Este de notorietate faptul că mai mulţi şefi de filiale ale partidului au fost sunaţi de TRAIAN BĂSESCU care le-a cerut să se concentreze exclusiv pe campania parlamentară, în detrimentul celei prezidenţiale a lui Petre Roman.
 
► Apoi în anul 2001 s-a folosit de liderii din PD Berceanu, Duvaz, Sassu, Simona Marinescu pentru a obţine voturile congresului PD, înlocuindu-l astfel din funcţia de Preşedinte PD pe Petre Roman.
 
► La acelaşi congres, imediat după ce a fost numit Preşedinte al PD, şi-a sacrificat aliaţii amintiţi mai sus, niciunul dintre ei nemai obţinând
funcţiile promise în conducerea PD.
 
► De atunci toţi liderii marcanţi ai PD, cu excepţia lui Radu Berceanu au părăsit partidul condus de TRAIAN BĂSESCU din cauza stilului dictatorial pe care acesta l-a impus în conducerea partidului.
 
► În perioada 2001-2004 TRAIAN BĂSESCU şi-a folosit poziţia de Primar General al Capitalei pentru a-şi impune o nouă imagine publică, aceea de unic adversar al partidului de guvernământ, pregătindu-şi astfel ascensiunea spre cea mai înaltă demnitate în stat, funcţia de Preşedinte al României.
► Lansarea acestei adevărate campanii a fost făcută de TRAIAN BĂSESCU printr-o declaraţie care-i defineşte stilul de a face politica, acuzându-l pe Adrian Nastase.
 
► În continuare TRAIAN BĂSESCU a purtat un război de gherilă cu Adrian Năstase, război care pe fondul nemulţumirilor sociale şi al deteriorarii imaginii PSD i-a atras o simpatie tot mai largă în rândurile populaţiei.
 
► În final singurul obstacol în faţa nominalizării sale ca reprezentant al Alianţei PNL-PD în cursa prezidenţială l-a reprezentat Theodor Stolojan, candidatul desemnat al alianţei.
 
► TRAIAN BĂSESCU a reuşit, să-l determine pe acesta să se retragă din cursă pentru Preşedenţia României şi din viaţa politică, cu numai trei săptămâni înaintea campaniei electorale, în urma unei intense acţiuni de constrângere, de manipulare şi de şantajare a lui Theodor Stolojan.
 
 
4. AFACERISTUL
 
► În întreaga sa activitate, TRAIAN BĂSESCU a fost călăuzit de două ţeluri: ascensiunea în ierarhia socială şi înavuţirea.
  
► Dacă pentru atingerea primului ţel s-a folosit de relaţia privilegiată cu Securitatea până în 1989 şi de activitatea politică ulterior, pentru înavuţire a considerat că orice metodă este permisă.
 
► În continuare vă vom prezenta numai o parte din afacerile necurate care au creat bunăstarea familiei BĂSESCU.
 
► În 10-01-1980 lui TRAIAN BĂSESCU, pe atunci ofiţer angajat la
Întreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime NAVROM Constanţa , i s-a repartizat din fondul locativ de stat un apartament cu 4 camere plus dependinţe, situat în Aleea Zmeurei nr. 2, bl. U, sc. A. Cum la acea dată familia sa se compunea din soţie şi un copil, repartizarea s-a făcut cu încălcarea normelor legale în vigoare pentru că avea dreptul la doar 2 camere.
 
► În 26-05-1992 TRAIAN BĂSESCU a cumpărat locuinţa respectivă, pe baza contractului nr. 1415 achitând pe loc suma de 140.000 de lei.
În 10 ianuarie 1991, Primăria Capitalei, cu adresa nr. 118053, a pus la dispoziţia Ministerului Transporturilor apartamentul nr. 4 din strada Argentina nr. 2, bl.12, et. 2 (Piaţa Victoriei). Acest apartament a fost ocupat de TRAIAN BĂSESCU.
 
► În 22.08.1991, TRAIAN BĂSESCU a renunţat la apartamentul din strada Argentina şi a primit în aceeaşi zi, cu aprobarea lui Petre Roman, repartiţie pentru imobilul de lux din Bulevardul Aviatorilor nr. 57 prin comunicarea Secretariatului General nr. 15/4086/1991. În baza acestor acte, ICRAL Herăstrău a întocmit contractul de închiriere 60165 din 28 august 1991.
 
► Aşa cum rezulta din Adresa 1888 din 21 iulie 1991 a Ministerului Transporturilor, la acea dată TRAIAN BĂSESCU îşi avea domiciliul stabil în Constanţa . În aceste condiţii, conform Legii 5/1973 nu i se putea repartiza o locuinţă într-o altă localitate cu încheierea contractului pe durată nedeterminată (putea beneficia, eventual, doar de o locuinţă de serviciu).
 
► Contractul de închiriere pentru imobilul din Bulevardul Aviatorilor nr. 57 era nul de drept deoarece - conform Legii 5/1973 - o persoană fizică nu putea deţine, în acelaşi timp, două locuinţe proprietate de stat.
Astfel, dacă TRAIAN BĂSESCU împreună cu familia şi-ar fi stabilit domiciliul în Bucureşti, înainte de a i se încheia contractul pentru imobilul din Bulevardul Aviatorilor, ar fi trebuit să facă dovada că a predat apartamentul din Constanţa, Aleea Zmeurei, dar aşa cum am arătat, acest apartament nu numai că nu a fost predat statului,  ci a fost chiar cumpărat de TRAIAN BĂSESCU un an mai târziu.
 
► În 1997 motivând că imobilul din Bulevardul Aviatorilor nr. 57 este revendicat de foştii proprietari, TRAIAN BĂSESCU a solicitat în calitate de Ministru al Transporturilor atribuirea unei locuinţe de protocol. RAAPPS i-a repartizat pentru perioada mandatului de ministru locuinţa din B-dul Mareşal Prezan nr. 4.
În realitate, Primarul General al Capitalei nu numai că nu a părăsit imobilul din B-dul Aviatorilor nr. 57, dar, în 1998, Direcţia de Administrare a Fondului Imobiliar i-a prelungit contractul de închiriere până în 2004.
 
► Chiriaş la propria Primărie, in vila din B-dul Aviatorilor nr. 57, TRAIAN BĂSESCU a solicitat RAAPPS, în 2000, prelungirea contractului de închiriere pentru apartamentul din B-dul Mareşal Prezan nr. 4. Solicitarea Primarului General nu era una legală, întrucât pierduse calitatea de demnitar, dar la intervenţia ministrului PSD, Şerban Mihăilescu, RAAPPS i-a prelungit contractul de închiriere.
 
► În 9 august 2000, TRAIAN BĂSESCU a cumpărat un teren intravilan de 3.700 de metri pătraţi, situat în Aleea Privighetorilor, pe care a plătit pe loc 1.483.244.000 lei. O adevărată afacere, având în vedere că a reuşit să achiziţioneze cu numai 50.000 de dolari un teren de 3.700 de metri pătraţi în Băneasa, cumpărând cu 13 dolari metrul pătrat de teren, care în ofertele agenţiilor imobiliare era cotat la peste 100 de dolari.
 
► Cel care i-a vândut lui TRAIAN BĂSESCU terenul din Băneasa la acest preţ derizoriu este Costel Căşuneanu, om de afaceri care avea peste 100 de TIR-uri, o fabrică de parchet, o benzinărie şi o staţie de service auto în comuna Oituz.
 
► Explicaţia acestei afaceri imobiliare este că pe vremea când era ministru al Transporturilor, Traian Băsescu i-a facilitat lui Căşuneanu (pe spinarea românilor) obţinerea de autorizaţii de transport complet scutite de taxe pe destinaţiile Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia si Franţa.
 
► La sfârşitul anului 2003 TRAIAN BĂSESCU a vândut terenul din Băneasa pe care-l achiziţionase şi a cumpărat o vilă pe şoseaua Bucureşti-Ploieşti pentru care a achitat pe loc suma de 280.000 de dolari.
 
► TRAIAN BĂSESCU a trecut-o în mod fictiv pe numele fiicei sale Ioana, pentru a nu fi obligat să justifice în faţa legii provenienţa banilor cu care a achiziţionat- o.
 
► TRAIAN BĂSESCU mai deţine un apartament de 370 de metri pătraţi într-o vilă de lux în zona Foişorul de Foc din Bucureşti, pe strada Ştefan Mihăileanu, nr. 2, achiziţionat în 2002 şi achitat pe loc.
 
► În 1994 TRAIAN BĂSESCU a înfiinţat împreună cu alţi patru asociaţi firma Triton Company, la care el deţine 20% din acţiuni.  La această firmă asociat şi administrator este Ionescu Dumitru, cel care i-a precedat lui TRAIAN BĂSESCU în funcţia de şef al Agenţiei Economice NAVROM din Anvers şi fost ofiţer de Securitate. Cenzorul permanent al firmei Triton Company este Nicolae Vărzaru, fost contabil al Clubului Dinamo, implicat în fraudarea Clubului alături de Vasile Ianul.
 
► Triton Company a fost înfiinţată la un an după Triton Grup SRL, firma care îi are ca asociaţi pe ofiţerul acoperit Ionescu Dumitru şi pe Brânză Paul, un alt prieten foarte bun al lui TRAIAN BĂSESCU. Brânză Paul este şi el asociat cu TRAIAN BĂSESCU la Triton Company , unde este şi administrator.
 
► O altă firmă la care TRAIAN BĂSESCU era de data aceasta asociat unic şi care era administrată de soţia sa Maria este M.T. Vega Transport SRL, firmă care a fost înfiinţată în 1996 şi aparent, nu a funcţionat niciodată.
 
► TRAIAN BĂSESCU a declarat întotdeauna că veniturile sale provin dintr-o afacere cu îngheţată: Prod Cros SRL, la care asociat nu este el, ci soţia lui, Maria Băsescu, cu 20% de procente din beneficii şi pierderi şi fratele lui, Mircea Băsescu, cu 39% de procente din beneficii şi pierderi.
Firma Prod Cros SRL a achiziţionat în 1994 fabrica de îngheţată, printr-un credit extern luat prin Banca Agricolă, credit pe care nu l-a rambursat în totalitate, restanţele de plată fiind ulterior preluate la datoria de stat(plătite ulterior de români)
► Cea de a patra firmă a familiei BĂSESCU, AMC Cros SRL, este o firmă de produse lactate, care o are ca acţionar pe Maria Băsescu, cu 20% din profit şi pierderi. Această firmă a fost înfiinţată, în 1994, odată cu Prod Cros SRL, de către Maria Băsescu şi Mircea Băsescu.             Familia BĂSESCU deţine exact aceleaşi procente ca la Prod Cros SRL: Maria Băsescu 20% şi Mircea Băsescu 39%. Ceilalţi acţionari sunt, la fel ca la Prod Cros SRL, cei doi oameni de încredere ai lui TRAIAN BĂSESCU: Anca Ivaşcu 39% şi Dumitru Scăiceanu 2%. Anca Ivaşcu este sora lui Aurelian Ivaşcu, membru PSD, consilier local la Constanţa , apropiat al lui Radu Mazăre.
 
► TRAIAN BĂSESCU a introdus-o pe Anca Ivaşcu şi între acţionarii de la Aliment Murfatlar SRL, unul dintre principalii sponsori ai campaniei electorale a Partidului Democrat şi a lui TRAIAN BĂSESCU.
 
► În anul 2001 TRAIAN BĂSESCU figura printre acţionarii persoane fizice la Banca Comercială Unirea alături de şeful Direcţiei de Supraveghere Bancară Nicolae Cinteza, şi de Cristian Burci, patronul de la Prima TV, ca acţionar majoritar figurând un grup de firme ruseşti.
 
 
Bilanţurile oficiale depuse de toate aceste firme la Registrul Comerţului nu justifică nici pe departe investiţiile imobiliare ale familiei BĂSESCU şi asta explică de ce fostul Primar General încearcă să-şi camufleze averea trecând-o pe numele rudelor.
 
La fel de greu de justificat însă sunt şi cheltuielile exorbitante făcute
de fiica lui TRAIAN BĂSESCU, Ioana, care a deschis un magazin de lux în incinta hotelului Hilton din Bucureşti. Magazinul şi investiţia totală făcută de fiica lui TRAIAN BĂSESCU este estimată la 1.000.000 de euro.
 
► Prin intermediul fratelui său Mircea Băsescu, TRAIAN BĂSESCU este implicat într-un mare număr de afaceri în Constanţa .
► În 1991, pe când era Ministru al Transporturilor, TRAIAN BĂSESCU a înfiinţat la Constanţa firma Star Sea Co SRL. La fel ca la Prod Cros SRL şi la AMC Cros SRL, TRAIAN BĂSESCU deţine această firmă prin intremediul fratelui său Mircea Băsescu şi a Ancăi Ivaşcu.
 
► Tot prin Mircea Băsescu si Anca Ivaşcu, TRAIAN BĂSESCU a înfiinţat în 2001 la Constanţa firma Miral Cross Ships Supply SRL, care se ocupă de activităţi anexe transporturilor pe apă. În 2002, pe numele lui Mircea Băsescu, a fost înfiinţată firma de consultanţă MB Consult Company SRL. Fratele lui TRAIAN BĂSESCU deţine în totalitate această firmă, fiind şi unicul ei administrator.
 
► În activitatea sa de Ministru al Transporturilor şi de Primar General al Capitalei, în afară de afacerea Flota, numele lui TRAIAN BĂSESCU a mai fost legat de numeroase afaceri dubioase care pot explica situaţia materială înfloritoare a familiei BĂSESCU.
 
► Ca Ministru al Transporturilor TRAIAN BĂSESCU a iniţiat şi demarat în 1997, o serie de activităţi ca dezmembrarea materialului rulant al SNCFR şi vânzarea componentelor la fier vechi, curăţirea şi întreţinerea terasamentelor de cale ferată etc., pe care le-a încredinţat unor apropiaţi ai săi. Aceste activităţi plătite din bugetul Ministerului Transporturilor erau extrem de rentabile, dar mai ales erau imposibil de controlat ulterior sub aspect cantitativ şi calitativ, reprezentând o sursă continuă de fonduri pentru TRAIAN BĂSESCU şi apropiaţii săi. La aceste activităţi s-a adăugat încredinţarea fără licitaţie a lucrărilor de modernizare şi asfaltare a drumurilor.
 
► Ca Primar General TRAIAN BĂSESCU a debutat în 2000, la numai o lună de la învestirea în funcţie cu o operaţiune extrem de contestată, demolarea chioşcurilor, în urma căreia zeci de mii de familii au rămas fără sigurul mijloc de subzistenţă. Explicaţia acestei acţiuni se regăseşte în sumele foarte mari de bani primite de TRAIAN BĂSESCU atât pentru campania electorală din 2000, cât şi pentru folosul său personal, de la două mari firme de supermarket-uri, Carrefour şi Billa, interesate în eliminarea concurenţei reprezentată de chioşcurile care vindeau marfă foarte ieftin.
► Alte afaceri care au reprezentat şi mai reprezintă surse importante de câştig pentru Primarul General sunt:
  -încredinţarea lucrărilor de asfaltare exclusiv câtorva firme apropiate
lui TRAIAN BĂSESCU,
  - închirierea a 648 de WC-uri ecologice a căror întreţinere costă 7 miliarde de lei lunar, autorizarea câtorva zeci de firme de alimentaţie publică să-şi desfăşoare activitatea în parcurile Capitalei etc.
 
► O altă operaţiune care i-a adus un comision important lui TRAIAN BĂSESCU a fost afacerea Parcul Bordei-Satul Francez.
          Complexul de vile a fost construit la jumatatea anilor '90 pe un teren din Şoseaua Nordului care ulterior a fost revendicat. TRAIAN BĂSESCU i-a oferit proprietarului (Costel Constanda un apropiat al Vicepreşedintelui PD, Radu Berceanu), în schimbul terenului revendicat în suprafaţă de 19.000 de metrii pătraţi, 3,3 hectare de teren (Parcul Bordei), pe malul lacului Floreasca, în cartierul Primăverii, cea mai scumpă zonă rezidenţială a capitalei.
Cele 3,3 hectare de teren date în proprietate de TRAIAN BĂSESCU valorează la preţul pieţei 33.000.000 de euro (1000 de euro metrul pătrat), în condiţiile în care terenul primit la schimb de Primăria Capitalei valorează numai 9.500.000 de euro, la pretul pieţei (500 de euro metrul pătrat). Unde credeţi că s-a dus diferenţa de 23.500.000 euro ?
 
 ► TRAIAN BĂSESCU se află in relaţii apropiate cu controversatul om de afaceri Frank Timis căruia i-a promis sprijin în Proiectul Roşia Montana , încă din perioada în care era numărul doi în Guvernul Radu Vasile. De aici, inţelegeţi diligenţele din ultima vreme  pentru ca Roşia Montana să fie vândută repede şi pe nimic.....
 
 
5. BĂSESCU ŞI FLOTA COMERCIALĂ
 
a) scurt istoric
 
- În 1990 întreaga flotă maritimă a României era grupată la IEFM NAVROM :
Flota de Pescuit Oceanic la Tulcea , Flota de Pescuit Fluvial la Galaţi ;
- Flota maritimă cuprindea 390 de nave, de la cargouri de 3000 de tdw până la mineraliere de 165 000 tdw;
 - Ca tonaj, flota avea în jur de 17 milioane tdw, ocupând locul 7 în lume (depăşind flotele unor ţări precum Franţa şi Germania); valoarea de piaţă a flotei era de 4-6 miliarde de dolari;
 - C.L.C.: în terminologia maritimă internaţională reprezintă titulatura căpitan/comandant de cursă lunga; în perioada 1975-1987 promoţiile Secţiei Civile a Institutului Superior de Marină nu au mai făcut faţă la creşterea explozivă a numărului de nave; 
- Se va apela fie la ofiţeri de marină militară, fie la avansarea rapidă a unor ofiţeri tineri, eludând gradele pe care aceştia trebuiau să le obţină
în prealabil;
 - În aceste condiţii ajunge Traian Băsescu comandant de navă;
 
 Atributiile comandantului:
 - este singurul înarmat cu arme de foc la bordul navei; 
 - poate să hotărască în orice problemă, fără a se consulta cu nimeni;
 - poate oficia căsătorii;
 - poate aresta şi încarcera;
 - poate decide eşuarea sau chiar scufundarea navei;
 - La IEFM Navrom Constanţa, dupa revenirea din cursă, fiecare comandant trebuia să prezinte un raport de activitate (în afara Jurnalului de Bord), după care se întâlnea cu ofiţerii de Securitate care răspundeau de întreprinderi;
 - Întrevederea nu era consemnată în scris, note scrise dând doar informatorii de la bordul navei;
  
b) Băsescu a făcut avere prin următoarele metode:
 - achizitionarea de alimente în porturi străine, de calitate inferioară, pentru care plătea preţuri pentru calitate superioară (acest lucru se făcea în colaborare cu agentul Navrom din portul respectiv ship-shandler);
- tot în înţelegere cu agentul, se aprovizionau cu cantităţi de motorină
şi ulei mult mai mici, pentru care plăteau preţuri mai mari;
 - o altă sursă de venituri ilicite era încărcarea devizelor la lucrările de reparaţii ale navelor româneşti din Marea Nordului, unde Băsescu era reprezentant Navrom (ofiţer acoperit). Băsescu a fost în legătură cu colonelul Vasile Stanciu (acum şeful Unităţii de Ofiţeri Acoperiţi din SRI); lista ce urmează a fi publicată, fiind planificată de serviciile NATO.
 - Una dintre aceste manevre i-a fost fatală lui Băsescu, care la sugestia Securităţii va fi retras în 1989 (ordin semnat de contraamiralul Anghelescu);
 
După unele mărturii demne de crezare, în 1989, după sinuciderea generalului Milea, in biroul acestuia s-ar fi găsit o Notă prin care se solicita pentru ofiţerul acoperit (gradul de căpitan) MapN, Băsescu Traian , aprobarea de trecere în structurile securităţii (actualul SIE).
 
- În februarie 1990, Nicolae Văcăroiu aprobă vânzarea ca fier vechi a 26 de nave; durata de viaţă, general acceptată a unei nave este de 25 de ani;
 - După acest termen ea mai poate naviga dacă îndeplineşte cerinţele
Registrului Naval;
 - Lansată sub pavilion de complezenţă (Panama, Liberia), nava vândută iniţial ca fier vechi mai poate circula ani buni şi aduce profituri substanţiale;
În 1991, fratele lui Traian Băsescu, Mircea Băsescu (tot CLC) pleacă în Japonia (port Yokohama) cu un mineralier de 165 000 tdw; De la Yokohama, Mircea Băsescu trimite o telegramă anunţând că nava s-a stricat şi necesită reparaţii capitale;
          Ministrul Traian Băsescu aprobă, reparaţia costând 1.200.000 de dolari; justificarea banilor s-a făcut cu acte dubioase, iar la revenirea în ţară nava a intrat în alte reparaţii capitale;
  
c) Contractele de bare-boat:
 
- alături de contractele PETRO-KLAV şi ERMIS, contractele bare-boat, aprobate în perioada cât Băsescu a fost secretar de Stat şi Ministru (guvernele Roman şi Stolojan), s-au dovedit un eşec total :
          - NAVROM (respectiv cele trei companii rezultate din fragmentarea acestuia) pune la dispoziţia unei persoane (fizice sau juridice) una sau mai multe nave;
          Persoana respectivă asigură managementul acestora (contracte de cărăuşie marfă, plata echipajului, aprovizionarea cu combustibil) ;
reparaţiile se fac pe socoteala proprietarului, iar profitul se împarte în
două; În urma acestor contracte toate navele au fost pierdute;
 
           Metodele folosite de Băsescu&complicii au fost următoarele:
 
a. Reparaţii fictive sau devize încărcate;
b. Managerii au îndatorat navele (neplătind achiziţiile);
c. Managerii, uzând de fals, au pus gaj navele (deşi nu le aparţineau) şi
au luat împrumuturi enorme de la bănci;
- contractele de bare-boat, începute de Traian Băsescu şi Călin Marinescu (secretar de Stat în perioada cât Băsescu a fost ministru) au continuat şi sub mandatele miniştrilor Paul Teodoru şi Aurel Novac;
- printre cei care s-au îmbogăţit din contractele de bare-boat se numără şi Adolf Bidea şi Gheorghe Bosănceanu.
 - Călin Marinescu şi Gheorghe Bosănceanu au fost comandanţi de nave şi apropiaţi ai lui Băsescu;
 d. Dosarul Flota:
          - dosarul Flota instrumentat de PNA nu cercetează decât cazul a 16 nave Navrom;
          Petromin SA cuprindea Flota Strategică şi a rezultat în urma divizării Navrom; printre  vasele strategice se numărau petrolierele şi mineralierele; 
- navele au fost ipotecate de Christiana Bank Oslo (Norvegia), în favoarea societăţii Torvald-Klavenes Oslo, cu care Petromin formase o societate mixtă (joint-venture), Petro-Klav;
          - grupul Klavenes a încasat de la Christiana Bank (în contul celor 16 nave româneşti) circa 150 de milioane de dolari; neachitându-şi ratele, navele au fost vândute de bancă;
          - banca a dat doar 50% din valoarea navelor, prejudiciul adus statului român fiind de peste 300 milioane de dolari (doar pentru 16 nave!);
          - Băsescu a fost acuzat de abuz în serviciu, fals intelectual, uz de fals, bancrută frauduloasă, spălare de bani, înşelăciune şi delapidare;
          - Au mai fost acuzaţi Paul Teodoru, Radu Sârbu şi Aurel Novac; s-au sesizat nereguli la toate cele trei companii: Romline, Navrom, Petromin;
          - Băsescu în calitate de subsecretar de Stat la Subsecretariatul pentru Navigaţie Civilă, a trimis o ordonanţă către Petre Roman prin care solicita acordarea sumei de 683.000 de dolari din fondul valutar al statului,  pentru eliberarea remorcherului românesc Hercule, arestat în Suez;
 
 
- Ulterior, compania Romline condusă de Gheorghe Serescu închiriază navele Mangalia, Tutova şi Tuzla firmei americane King Shipping Management;
 
► Băsescu aprobă schimbarea pavilionului pentru ca navele să poată circula sub pavilion cipriot (încalcă flagrant legea!);
 
► Partenerul american, la sugestia lui Băsescu, înfiinţează o firmă în
Cipru, la care înregistrează cele trei nave închiriate, deşi nu avea nici
o legătură cu societatea constănţeană Romline.
 
 Băsescu a fost acuzat de implicare în fraudarea cu 100,5 milioane de dolari a Petromin, prin intermediul firmei mixte Minerva Shipping Company cu sediul în Malta;
 
► Cota de participare a fost de 50% Petromin şi 50% Ermis Maritime cu sediul în Liberia; contribuţia părţii romane constă în 7 nave şi a firmei străine în participare cu contravaloarea reparaţiilor şi retehnologizării acestora;
 
► În calitate de ministru al Transporturilor, Băsescu îi transmite primului ministru un memoriu de fundamentare pentru aprobarea prin Hotărâre de Guvern a participării Petromin la constituirea societăţii mixte (care urma să aibă profit de 16,2 milioane de dolari, din care 50% ar fi revenit părţii române);
 
► Navele au fost transferate în baza unor documente ilegale (nu au existat procese de predare primire a gestiunii; valoarea din actul de vânzare a unor nave a fost derizorie) şi a avut drept consecinţă pierderea profitului de peste 6 milioane de dolari;   toate cele 7 nave au fost pierdute;
 
► În cazul Torvald Klavenes (debutează în 1990), grupul de firme norvegian face o vizită în portul Constanţa; un an mai târziu (1991), conducerea CNM Petromin îi înaintează ministrului Traian Băsescu un material din care reieşea starea tehnică proastă a navelor companiei;
 
► Soluţia avansată era acordarea unui împrumut de 45 de milioane de dolari pentru retehnologizarea a 15 nave; finanţarea urma să fie oferită de grupul de firme Torvald Klavenes;
          La 14 mai 1991 s-a înregistrat contractul de societate mixtă între AS Klavenes Chartering (Norvegia) şi Petromin, cu participarea în părţi egale;
 
► În urma unei vizite la Oslo a lui Traian Băsescu, în calitate de ministru, ia fiinţă firma Petromin Overseas INC, înregistrată în Liberia; prin ordinul lui Băsescu, în 1992, navele Cărbuneşti, Comăneşti, Bobâlna şi Borzeşti au fost trecute sub pavilion Liberian;
 
► Concernul norvegian AS Klavenes Chartering era interesat de asigurarea intereselor sale în zona Golfului Arabiei, compania dezvoltând transport cargo în Saadyat Free Zone Abu Dhabi ;
 
► În zona Golfului Persic se joacă interese de rang mondial: GIAT Industries, grup industrial de armament din Franţa dorea să evite falimentul, Rusia cu şantierele navale Baltiisky Zavod dorea să se reintegreze în arena mondială;
 
► Concernul norvegian a apelat la aparenta retehnologizare a flotei româneşti pentru a o vinde în altă parte; vânzarea navelor româneşti s-a făcut pe sume derizorii:
  - vrachierul Bals a devenit Mounth Parnitha (158 158 tdw, construit la Mangalia în 1982) - a fost vândut unei firme greceşti pentru suma de 2 100 000 de dolari;
           - nava Borzesti (64 854 tdw) a fost vanduta pentru 3 500 000 dolari;
 
 ► Prejudiciul în dosarul Flota este de 324.514.689 USD ( peste 11 miliarde de lei);
 
 ► Afacerea a fost condusă de Băsescu prin asumarea ilegală a funcţiei de preşedinte/director al societăţii mixte Petroklav Inc. Bahamas (rezultată din asocierea CNM Petromin cu Torvald Klavenes);
 
 ► Băsescu avea drept de dispoziţie şi operare în contul bancar al societăţii mixte Petroklav, permiţând alimentarea nejustificată a acestuia cu suma de 500.000 dolari din creditul Petromin Overseas Inc.
 
► Suma a fost evidenţiată în City Bank Londra, ca un transfer intern cu titlu de plată a unei prime de asigurare către Petroklav Inc. Bahamas pentru nava Băiceşti;
 
► Prima de asigurare era în realitate datorată de altă firmă: Borom Shipping Londra; Nava Băiceşti a fost ipotecată în favoarea Christiana Bank Oslo, obţinandu-se un credit de 4 milioane de dolari; Banii au fost folositi astfel:
             a. 3.250.000 $ virate companiei United Dutsch (care nu a
existat niciodată);
             b. 250.000 $ viraţi firmei de avocatură Sinclaire Rochev; 
 
 
...........................................................
   
Flota românească,
                   dispărută fără urmă în triunghiul tranziţiei.
 
Lista navelor vândute şi rebotezate:
 
► Până în 1990, flota maritimă comercială a României avea peste 300 de nave, la care se adăugau cele din flota de pescuit oceanic şi cea  fluvială.
 
► Astăzi mai sunt doar doar şase nave sub pavilion românesc.
 
NR. CRT/ DENUMIRE ACTUALA/ FOSTA DENUMIRE/ ARMATOR/ PAVILION
 
1.Mizar/ Risnov /Sio Shipping /Adzerbaijan
  2.Bai An 5/ Teliuc / Dalian Jifa Bohai / China
3.Bao Yue Da /Baia de Cris /HTM Shipping / China
4.Brave JL /Bechet /Nasco / China
5.Chang Ni / Giurgiu /Mingdong Funing Investment/
  China 6.Chun Jiang /Dragomiresti /Greatsources Shipping /China
7.Danning Princess /Baia Noua /Cosco Shanghai /China
8.Frank Zhejiang /Baraolt /Zosco Zhejiang /China
9.Friendly Zhejiang /Basarabi /Zosco Zhejiang /China
10.Graceful Zhejiang /Borcea /Zosco Zhejiang /China 11.Great Zhejiang
/Baneasa /Zosco Zhejiang /China 12.Green Zhejiang /Banisor /Zosco Zhejiang
/China 13.Hai Xi /Barbosi /Guo Hang Shipping /China 14.He Xin
/Sarmizegetusa /Sinotrans Dalian /China 15.Hebei Diligence /Baia de Fier
/Hosco /China 16.Hebei Press /Baia De Aries /Hosco /China17.HK
Deqin 201 /Albesti /Shanghai Deqin /China 18.Lan Hai
Chuang Xin /Baia Sprie /Guangdong Lanhai Shipping /China 19.Mei Shan Gang
9 /Vulcana Bai /Zhejiang Daisan /China 20.New Vega /Leresti /Dalian All
Star Ships /China 21.Xin He Shi Ba /Piatra Olt /Qingdao Shipping /China
22.Xin Tong Yang /Moreni /Fujiyan Shipping /China 23.Merea /Borsa /Bulcom
Ltd /Cipru 24.Petrolina /Caracal /Columbia Shipmanagement /Cipru 25.Saklas
I/ Ciucas/ Pennyluck Shipping/ Cipru 26.Daebo Ace /Nucet /Daebo Shipping
CO /Coreea de Sud 27.Goryo 6 Ho /Balota /Hyundai Engineering /Coreea de
Sud 28.East Press /Bazias 1 /Press Shipping /Danemarca 29.Lodbrog /Tuzla
/Alcatel Submarine Network /Danemarca 30.Al Esraa /Turnu Magurele /Federal
Arab /Egipt 31.Egy Link /Amara /National Shipping /Egipt 32.Fast
Independence /Tutova /Demline /Egipt 33.Silver Moon /Peris /ABC Maritime
/Elvetia 34.Aboudi /Firiza /Osman Shiping LLC /Em. Arabe Unite 35.Al
Dhafrah /Bazias 8 /Adnatco /Em. Arabe Unite 36.Al Ruwais /Bazias 6
/Adnatco /Em. Arabe Unite 37.Almezaan /Tarcau /Biyat International /Em.
Arabe Unite 38.QSM Coaster /Palas /Qawareb Shipmanagement /Em. Arabe Unite
39.Saad III /Sousa /Saad Steel Construction /Em. Arabe Unite 40.Victoria
/Sascut /Marwan Shipping /Em. Arabe Unite 41.Hoburgen /Bazias 5 /Lillgaard
/Finlanda 42.Pioneer Sea /Alexandria /Interunity Management Corp /Grecia
43.Andromeda /Gura Ariesului /Tristar management /Grecia 44.Avra /Borzesti
/Good Faith Shipping /Grecia 45.Blue Ridge /Polar VI /Eastwind Hellas SA
/Grecia 46.Eftihia /Gura Humorului /Tristar Management /Grecia 47.Grand
Mirsinidi /1 Decembrie /Stamford navigation /Grecia 48.Lara /Dimbovita
/Tassos Shipping /Grecia 49.Natty /Bobilna /Good Faith Shipping /Grecia
50.Ozark /Polar V /Eastwind Hellas /Grecia 51.Pagane /Buhusi /Bulcom Ltd
/Grecia 52.Polar /Oltenia /New Shipping Ltd /Grecia 53.Proton I /Bacesti
/Merchant Marine /Grecia 54.Saint Mary /Ticleni /Nortech Shipping /Grecia
55.Sea Coral /Carbunesti /Oversas Marine /Grecia 56.Smart I /Bujoreni
/Good faith Shipping /Grecia 57.Star B /Grozavesti /Baru Kaha /Grecia
58.Star Hero /Pacea /New Shipping Ltd /Grecia 59.Vigour/ Ovidiu /Polembros
Shipping /Grecia 60.Vinashin Metal /Turceni /Tramp MTME /Grecia 61.Nadia
/Alba /Blue Sparrow Shipping /Insulele Marshall 62.Ianuk /Troianu
/Martinoli Consulting /Italia 63.Angora /Vilcea /Consolidated Bulk /Liban
64.Hummer /Gorgova /Consolidated Bulk /Liban 65.Save /Saveni /Mur
International /Libia 66.Amber Vita /Cotesti /Alpha Shipping /Lituania
67.Tuah Sari /Costesti /Tuah Tankers /Malaezia 68.Aiud /Aiud /C. Shell
Navigation /Panama 69.Celmera 1 /Tirgu Secuiesc /Celmera Nav Inc /Panama
70.Princess K /Brad /Princess K Navigation /Panama 71.Albatros /Dej /A.N.
Mircea Cel Batran /ROMANIA 72.Aris /Satu Mare /Cosena /ROMANIA 73.Claudia
C /Tecuci /Mihei Shipping /Romania 74.Eforie /Eforie /Sn CFR /ROMANIA
75.Fate /Tulcea /Mihei Shipping /Romania 76.Golden Aries /Nicoresti
/Romanian Maritime /Romania 77.Gramosti /Paltinis /Sammarina Shipping
/Romania 78.Histria Crown /Biruinta /Histria Shipmanagement /Romania
79.Histria Diamond /Teleajen /Histria Shipmanagement /Romania 80.Histria
Onyx /Turnu Severin /Histria Shipmanagement /Romania 81.Histria Topaz
/Bucsani /Histria Shipmanagement /Romania 82.Mangalia /Mangalia /Sn CFR
/ROMANIA 83.Mare Nigrum /Somes /Gecomar / ROMANIA 84.Maria C /Calugareni
/Romanian maritime /Romania 85.Paico Plataresti /Sammarina Shipping
/Romania 86.Sancris /Busteni /Romanian maritime /Romania 87.Sanhope
/Horezu /Romanian Maritime /Romania 88.Seaqueen /Titu /Mihei Shipping
/Romania 89. Stella M /Moinesti /Romanian Maritime /Romania 90.Susie Husi
/Cosena /ROMANIA 91.Dylan /Zimnicea /Baikal Shipping /Rusia 92.Igor
Belianski /Telega /Nova Shipping /Rusia 93.Volgograd City /Zlatna
/Volgotanker /Rusia 94.Baltic Ace /Cimpina /Samta Shipmanagement
/Singapore 95.Hulder /Brazi /Thome Shipmanagement /Singapore 96.Nautica
Muar /Arges /Epic Ship Management /Singapore 97.Haj Moneir /Medias
/Unimarine management /Siria 98.Maximos /Caransebes /Tabalo R.A. /Siria
99.Mohamad H /Frasin /Phoenicia maritime /Siria 100.Hajer /Macin /SIFN
/Siria 101.Iman T /Tusnad /Tartous Shipping /Siria 102.Marwan H /Floresti
/Phoenicia Maritime /Siria 103.Omar al Farouk /Draganesti /Otico /Siria
104.Ranim B /Tirnaveni /Rasha Shipping /Siria 105.Venus /Hirsova /Zahra
Maritime /Siria 106.Elena B /Bazias 2 /Boluda Grupo /Spania 107.Golina
/Segarcea /Polymok Shipping /St. Vincent 108.Hansaland /Bazias 7 /DOL
navigator /Suedia 109.Ali Bey /Toplita /Deniz Feneri /Turcia 110.Aras
Gaiesti /Bora Denizcilik /Turcia 111.Behice /Rimnicu Sarat /Furtrans
Denizcilik /Turcia 112.Cem Pioneer /Ilfov /Sea Pioneer Denizcilik /Turcia
113.Ceren Urkmez /Posada /Furtrans Denizcilik /Turcia 114.Clipper
/Mircesti /Cihan Denizcilik /Turcia 115.Deren Pioneer /Govora /Sea Pioneer
Denizcilik /Turcia 116.Ergul /Histria /Ermar Denizcilik /Turcia 117.Imbat
/Birnova /Bora Denizcilik /Turcia 118.K. Nicolas /Frunzanesti /Sea Pioneer
Denizcilik /Turcia 119.Kiana /Feldioara /Sea Pioneer Denizcilik /Turcia
120.Mistral /Odobesti /Bora Denizcilik /Turcia 121.Nazmi C /Medgidia
/Canbaz Denizcilik /Turcia 122.Oasis West /Tirgu Lapus /Gulnak denizcilik
/Turcia 123.Orhan Ayanoglu /Gostinu /Asli Deniz /Turcia 124.Royal /Riureni
/Bora Denizcilik /Turcia 125.Turgut Usta /Tohani /Yagmur Deniz /Turcia
126.Yasar kaptan II /Azuga/ Arzu Denizcilik /Turcia 127.Yasar Kaptan III
/Sadova /Arzu Denizcilik /Turcia 128.Daniela /Cimpia Turzii /Pic Shipping
LTD /Ucraina 129.Newfane /Reghin /Diamant Co /Ucraina 130.Nika /Hagieni
/Pic Shipping /Ucraina 131.Svyataya Aleksandra /Tirgu Frumos /Fedcom
Shipping /Ucraina 132.Toulon /Foisor /Vernon Shipping /Ucraina 133.Vikki
Costinesti /Pic Shipping /Ucraina 134.Cervine /Bazias 4 /DART Line /UK
135. Cyclopus /Teleorman /IMMS London / UK 136. Halima K/ Filioara/ IMMS
London / UK 137.Lady Bana /Tirgu Neamt /IMMS London / UK 138. Moon Light /
Solca / IMMS London / UK 139.Phocine /Bazias 3 /Dart Line / UK 140.Shingal
/Filaret /IMMS London / UK 141.Amadeo /Navodari /Ravenscroft Ship
management / USA 142. Kimberly/ Bailesi /Eastmark Accociates Inc / USA .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu